this-is-me-89

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Min ängel

Av Nicole Sunshine Pedersen - 28 september 2013 09:39

Idag är det exakt en vecka sedan du försvann från denna jord och min famn. Det är fortfarande svårt att ta in och inse vad som faktiskt har hänt. Ena minuten förnekar jag och nästa minut så bryter jag ihop. Jag försöker inbilla mig själv att du aldrig har funnits och att jag aldrig ens varit gravid, men jag inser snabbt att det är så fel av mig. Du var så vacker och helt fantastikt underbar. I 9 månader fick jag njuta av dig i min kropp och för 1 dygn fick jag ha dig i min famn och närhet. Jag grät både av lycka och sorg, förtvivlan och rädsla. Jag ville inte förlora dig, Jag vägrade att förlora dig, Ville inte alls släppa dig men mitt brustna hjärta orkade inte att ha dig kvar i min närhet.


 


Plötslig spädbarns död är det värsta som finns och det erkänner jag nu. Man tänker inte så mycket på sådanna här saker förens det händer en själv. Det är svårt att sätta sig in i någon annans situation och förstå vad som verkligen har hänt. Man kan aldrig riktigt förstå, Veta hur det känns eller hur tankarna flödar. Vi människor är så ofattbart duktiga på att ta saker och ting förgivet. Vi vet verkligen inte vad vi har förens vi har förlorat det. Jag har förlorat många nära och kära under mina 24 år. Trots min ringa ålder så har jag varit på många begravningar genom åren och jag har förlorat både nära vänner, släktingar och familje medlemmar. Gång på gång så lovar man sig själv att börja ta till vara på varje minut och börja uppskatta varje dag som man får här i livet. Jag har lovat mig själv att aldrig mer ta något förgivet. Jag ska älska, vårda och vara lycklig för varje stund som jag får med mina nära och kära, Men tyvärr så faller man tillbaka i dem dagliga rutinerna efter ett tag och man är tillbaka på ruta ett igen. Varför är det såhär? Varför kan vi inte förstå och när ska vi verkligen sluta att ta allt förgivet? Ända sedan barnsben har jag fått höra att livet inte är rättvist och man tyckte att det bara var lögner och eget påfund. Men i vuxen ålder lär vi oss att det faktiskt är så. Jag fick lära mig redan väldigt tidigt att livet inte är rättvist på något plan.


 



Nu har det hänt igen! Ännu en människa som man älskar så djupt har tagits ifrån mig. Jag har fortfarande svårt för att förstå och det vill inte riktigt sjunka in. Jag är fortfarande i förneknings stadiet. Jag vet att du är död och att du inte kommer tillbaka men jag vill inte riktigt erkänna det, Jag vill inte att det ska vara slutgiltligt. Det värsta av allt är att jag blir påmind om allt hela tiden så fort jag går utanför dörren. Allt jag ser är gravida kvinnor, Nyfödda barn, Barnvagnar, Barn kläder, Leksaker och lyckliga nyblivna föräldrar. Allt får mig att bryta ihop och tårarna rinner igen. Jag kan inte förstå, jag skulle vara en av alla dem. Istället är jag en del av något annat och helt annan grupp människor. Jag vill inte mer! Jag vill verkligen inte det, Jag vill bara lägga mig ner och dö. Jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna gå vidare, Bearbeta, Förstå, Acceptera, och kunna finna ljuset igen. Jag är helt mållös och känslorna svänger fram och tillbaka. Du är min ängel, Mitt mirakel, Min lycka och min sorg. Hailey jag älskar dig nu och för all evig framtid.

 
 
Sandra

Sandra

28 september 2013 10:43

Åh herregud!!! Vilken Tragedi. Finner inga ord i denna stora sorg.
Hemskt, beklagar så mycket. Må din dotter vila i frid och att hon mår bra vart hon än är. :(

Mitt i allt, vill jag säga att missa inte mig i Lyxfällan på Torsdag.
Beklagar igen, hoppas du får sörja och stöd som du behöver.

http://liindstrom.bloggplatsen.se

Nicole Sunshine Pedersen

28 september 2013 17:50

Hej sandra.
nej det är svårt att finna ord och det är verkligen jätte hemskt. Men jag försöker kämpa så gott det går och tar en dag i taget. jag har en underbar familj som stöttar mig och finns där.

ska försöka att komma ihåg att titta på dig. kram

 
Novembertjej

Novembertjej

28 september 2013 18:18

Jag sitter här och storgråter nu, men din Hailey kommer alltid vara vid din sida även om det känns hopplöst i vissa stunder kommer det bli bra, allt kommer ordna sig! <3 När nåt sånthär händer MÅSTE man få vara ledsen! Och alla är ledsna olika länge! Du har rätt att vara ledsen hur länge du vill! <3 Plötslig spädbarnsdöd är hemskt, men jag tänker på det som att deras själar inte är en nyfödds, deras själar är vuxna, gamla! Därför måste de fortsätta till andevärlden och gå vidare! <3 Förstår att du har det svårt just nu, men det finns alltid folk som stöttar dig! Hailey finns i ditt minne och kommer alltid finnas där! <3 Hon är med dig varje sekund av ditt liv! Du är trots allt hennes mamma <3 hennes älskade mamma! <3 Hon älskar dig och kommer alltid göra! Om du vill kan du kontakta något medie så får ni se om Hailey kommer och vill säga något! <3 Kom ihåg att hon alltid finns vid din sida i vått och torrt! <3 Skänker min tankar till dig och din familj! <3 Ett tips är att kolla på serien ''Long island medium'' som handlar om Theresa Caputo som är ett medie och tar kontakt med de som gått till andra sidan <3 Här är en länk när hon pratar med en annan mamma som förlorat sin mest dyrbara ägodel <3 http://www.youtube.com/watch?v=SDKLS9CbpXY

Kom ihåg att du kommer alltid ha en dotter som heter Hailey och Hailey kommer alltid ha en mamma som heter Nicole <3 Kram <3 !

http://novembertjej.bloggplatsen.se

Nicole Sunshine Pedersen

28 september 2013 20:56

Jag storgråter varje gång jag tänker på henne, varje gång det kommer en kommentar, ja hela tiden nästan. Hela jag är ett stort vrak. Allt känns hopplöst just nu men på något sätt ska det väl vända. Jag hoppas att jag kommer vidare och kan fortsätta leva med glimten i ögat igen en dag. Hailey kommer alltid finnas i våra hjärtan och minnen. Jag har en dotter och kommer alltid att ha, fast hon lever på andra sidan. Min fina älskade Hailey

 
Ingen bild

nicoles sambo

28 september 2013 19:43

Jag finns för dig älskling alltid. Vi har en lång process att vandra tillsammans och vi ska landa på fötterna igen. De kommer att ta ett tag men vi ska fixa detta. Tösen kommer finnas i våran hjärnan och ej glömmas. Hade jag kunnat åkt upp till himlen och hämtat henne så hade jag givit mitt liv till döden som tog henne.jag kommer all i min makt att få dig på fötterna igen.jag älskar dig och stöttar dig som ett staket.

Nicole Sunshine Pedersen

28 september 2013 20:47

Jag vet att du finns här min skatt, mer än någon annan. Och jag finns för dig, vet att det är jobbigt för dig med. Som du säger så har vi en lång väg att vandra tillsammans men jag vet någon stans djupt inne att vi klarar det här. Vi ska komma på fötter igen och börja om på en ny kula. Jag önskar av hela mitt hjärta att vi kunde få henne tillbaka men det går inte. Om du bara visste hur tacksam och lycklig jag är som har dig. Du finns här, lyssnar, bryr dig och får mig att hålla hoppet uppe om en framtid. Jag älskar min skatt av hela mitt hjärta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Sunshine Pedersen - 14 oktober 2016 11:20

Piiikaabooo - are you fucking kidding me? Why would you even use that word? It's pretty clear that i didn't mean anything to you. Piiikaabooo is a word that use to mean something. That was our secret word to show our love. It symbolized love, securit...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 21 januari 2014 16:14

The snow is falling and the wind is blowing The windows are shaking and the wind is freezing The sun is hiding and the stars are shining It´s a beautiful night and the snow is the only light This is so neet, you are the only one i want to mee...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 16 januari 2014 12:31

Varje gång jag besöker din grav så känns allt så himla overkligt. På tisdag skulle du blivit 4 månader, min underbara dotter. Om du bara på något sätt kunde förstå hur mycket jag saknar dig och hur mycket jag älskar dig. Tiden bara går och går men de...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 15 januari 2014 10:44

Ont och öm i hela kroppen efter gårdagens träning men jag ger mig fan inte. Jag har 28 mamma kilon som ska väck, och gärna lite till! Äter numera regelbundet, nyttigt och går på diet plus att jag tränar. Jag känner att min kropp tar en jävla massa s...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 13 januari 2014 14:33

Ända sedan jag var 15 år så har jag haft småbarn runt om kring mig och jag är så van vid deras närvaro. för exakt 1 år sedan så blev jag gravid och äntligen skulle jag få ett eget barn. det är inget fel på styvbarn, jag älskar dem men det har alltid ...

Ovido - Quiz & Flashcards