this-is-me-89

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Återbesök, anklaga sig själv eller inte!

Av Nicole Sunshine Pedersen - 18 oktober 2013 09:24

Jag var på återbesök på sjukhuset igår och fick träffa min underbara barnmorska, läkare och sjuksköterska som var med mig hela vägen under förlossningen. Det var ett tårfyllt återbesök och känslorna var blandade. jag var glad över att se dem igen, tacksam för att dem fanns vid min sida men ledsen att det var under dessa omständigheter. Jag fick så mycket beröm av dem alla att jag hade varit så duktig och hanterat hela situationen så jävla bra. samtidigt som det kändes skönt att höra så gjorde det det hela ännu värre. Jag fick höra att jag skulle ha blivit en super bra mamma och att min Hailey var så fin. Jag viste inte om jag skulle skrika av smärta eller le av glädje. Jag fick även alla provsvaren från de tester dem gjorde och från obduktionen. Allt såg bra ut och det fanns ingenting att anmärka på. Vilket nu bekräftade att det var plötslig spädbarnsdöd. Dem förklarade gång på gång att det fanns ingenting som jag hade kunnat göra för att förhindra det här. Det bara händer säger dem. På ett sätt känns det väl skönt att veta att det inte har någonting med mig att göra, och att jag inte hade kunnat göra något annorlunda men samtidigt känns det så jävla fel. Jag kommer aldrig att få svar på varför detta hände. Jag vet att jag absolut inte kan eller ska anklaga mig själv för detta men ändå så gör jag det. Någonstans känner jag att det är mitt fel fast jag vet innerst inne att det inte är så. Men hur mycket bevis man än har, kan man sluta anklaga sig själv? Vad är rätt och fel i denna situationen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Sunshine Pedersen - 14 oktober 2016 11:20

Piiikaabooo - are you fucking kidding me? Why would you even use that word? It's pretty clear that i didn't mean anything to you. Piiikaabooo is a word that use to mean something. That was our secret word to show our love. It symbolized love, securit...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 21 januari 2014 16:14

The snow is falling and the wind is blowing The windows are shaking and the wind is freezing The sun is hiding and the stars are shining It´s a beautiful night and the snow is the only light This is so neet, you are the only one i want to mee...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 16 januari 2014 12:31

Varje gång jag besöker din grav så känns allt så himla overkligt. På tisdag skulle du blivit 4 månader, min underbara dotter. Om du bara på något sätt kunde förstå hur mycket jag saknar dig och hur mycket jag älskar dig. Tiden bara går och går men de...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 15 januari 2014 10:44

Ont och öm i hela kroppen efter gårdagens träning men jag ger mig fan inte. Jag har 28 mamma kilon som ska väck, och gärna lite till! Äter numera regelbundet, nyttigt och går på diet plus att jag tränar. Jag känner att min kropp tar en jävla massa s...

Av Nicole Sunshine Pedersen - 13 januari 2014 14:33

Ända sedan jag var 15 år så har jag haft småbarn runt om kring mig och jag är så van vid deras närvaro. för exakt 1 år sedan så blev jag gravid och äntligen skulle jag få ett eget barn. det är inget fel på styvbarn, jag älskar dem men det har alltid ...

Ovido - Quiz & Flashcards